Saturday 31 December 2011

~~**Lalala Penang**~~



Dah lama tak pi P.Penang.. mula parent cdgkan 2 tempat Penang n Sg.Petani~. aq ckp rr sg.petani ada ape?.. hahaha. baik gi penang join skaki countdown n pergi fiesta tu.. leh naik ferry..ha3..sg. petani takde ferry.. so ayah aku terus hala ke georgetown n naik terus ferry..kami bergerak dari rumah pukul 5 smpai di penang port dlm pukul 7 lebey.. pergh kena tunggu 1 jam lebey so terlepas magrib.... memang skit p******g.. haha

lepas abis tunggu ferry.. dapat gak masuk ferry dengan perasaan lega coz time tu tangki dah penuh..so tak tahan sngt.haha.. slmat ada tandas kat ferry tu~..terbaek la..perghh memang lega~.... then ferry dah smpai terus menuju ke Kota Lama coz tempat tu berdekatan dengan ferry~..

dah sampai situ..apa lagi..sesak kowt~.. nak cari parking kereta pown pergh.seksa sggh~~. akhir nye beribu kali pusing dapat gak parking kereta~..haha.. ape lagi.. adik2 aku yang unmatured tu..kelam kabut apabila jumpa taman permainan~~.. terus gi kat entrace kota lama tu~ sebelah tu ada taman~.

parent aku dahaga.. so beli kat tepi situ.. ada orang jual aiskrim.. beli la kat situ.~.. tiba2 ayh tegur orang yang tak dikenali~(orang india).. aku ingat sembang pasal ape..rupa2 nya politik~.hahaha gempak gile rr deme sembang~~. so aku lepak ngan mak aku je smbil mkn aiskrim~..
tunggu punya tunggu ayah aku sembang ngan orang penang tu.. tiba2 ada mamat tegur aku.. "oit hampa orang sini ka?.." tak bagi salam nye.. sabor je aku..aku blas lek "tak aq orang perak". aku senyum je la. " slamat berkenalan~~~" dlm ati aku "femes gak ye aku nie" haha. so kami sembang la..mak aku tinggal sorang..takde geng nak sembang hehe..lama gak kami sembang so mak aku rungsing duduk sorang2 dia ajak gi makan.. so ayah aku n aku berhenti sembang..aku minta la no phone budak tu.. budak tu muka ala2 macam ashraf muslim.haha..mula2 aku ingat dia pelakon.hhu..umur dia 20 kowt>.huhu.. so aku ngan family aku gi la makan kat sini ~~

pergh.. baru nak duduk.. 10 orang serbu kami~.. semua tanya nak makan ape.. kelapa,shake kelapa. nasi ayam,nasi goreng ayam.sotong rebus 2 taste , rojak .. tibe2 brother kelapa tu ..kata aku nak air kelapa..memang sial..padahal aku taknak minum kelapa..What the Fish tol~.. terpaksa aku ambik kelapa.. n mak aku ambik sotong rebus 2 taste..ayah aku lari dulu coz dia nak makan yong tau fu.. adik aku ambik rojak.. n aku makan nasi goreng ayam.. haha..

abis je makan2.. tiba je terserempak ngan farhana plak~..huhu..dia tegur aku..so aku just smile je la~... segan doh~. mak aku tanya aku " tu ke midori nye. tinggi nye." aku kata la."ala sama tinggi ngan orang je ..hehe.. nampak je tinggi~~" mak aku just gelak je.hehe.. jangan marah ye fana~..hehe

dlm kol 2 pg cmtu rr.. bru gi check in kat hotel yang dinamakan Flamingo coz dah letih sgt..main masuk je hotel~..

huhu..esoknya.. kami keluar gi jalan2 gi makan..haha.. maybe ari ahad baru blek kowt~>. coz malam ni ada countdown kat padang kota lama.haha..

ni Majlis Bandaraya Kota Lama tak silap aku



lepas tu sje je jalan2. makan angin smentara nak tunggu malam..haha..jom2 mai penang~..

No comments:

Post a Comment